pondělí 7. července 2014

Filmový tip #2 – Christopher And His Kind

Jak jste si nepochybně všimli, prázdniny už oficiálně začaly, a to znamená, že nepochybně všichni máte hromadu času, co můžete strávit čtením nebo zíráním na televizi/do počítače. Nejspíš se vám během školního roku už tak nastřádalo dost filmů a seriálů, kterým chcete věnovat pozornost, ale kdybyste se snad rozhodli, že mezi ně dokážete vmáčknout ještě jeden, mám tu pro vás další z filmových tipů.

Přiznávám bez mučení, jediný důvod, proč jsem se chtěla podívat na Christopher And His Kind (česky poněkud nelogicky Sbohem, Berlíne), je Matt Smith. Ale vážně, můj druhý nejoblíbenější Doctor hraje teplého spisovatele, a ještě u toho vypadá neskutečně roztomile, copak jsem měla šanci odolat? Jasně, že neměla. Ale věřte mi, důvod, proč jsem se na ten film poprvé podívala, vážně není důvod, proč jsem se do něj tak zamilovala. No dobře, ČÁST důvodu to je, ale... V tom filmu je o dost víc.



Kdo?
Režie: Geoffrey Sax
Hrají: Matt Smith (Christopher Isherwood), Imogen Poots (Jean Ross), Douglas Booth (Heinz), Lindsay Duncan (Kathleen Isherwood)

Co?
Film je natočený na základě stejnojmenného autobiografického románu skutečného britského spisovatele Christophera Isherwooda. Ten si na začátku třicátých let sbalil kufry a vydal se do v té době velice bohémského a... řekněme uvolněného Berlína. Užívá si nezávazného sexu s muži, získává nové přátele a celkově vzato se mu žije docela dobře. Taky potká mladíka Heinze, na kterém mu vážně záleží. Ale jeho bohémská idylka velmi rychle skončí, když se k moci dostanou nacisté...

Proč to chcete vidět?
Tak samozřejmě, je tu, ehm... Matt Smith. Což je důvod asi jen pro Whoviany, uznávám, ehm, ale třeba i neWhoviana potěší jeho jistá roztomilost. Ne? Tak zkusit jsem to musela. Možná jsem ovlivněná tím, že ho mám vážně ráda, ale v téhle roli se mi prostě líbí. Jeho Christopher má prostě jistý neodolatelný šarm...




Pak je tu ta věc se vztahy kluků s kluky, což je, přiznejme si to, ten hlavní důvod, proč vůbec tenhle filmový tip čtete. Tenhle aspekt je nejvíc vidět v první zhruba půlhodince, která se věnuje tomu bohémskému berlínskému životu, pak docela ustupuje do pozadí. Ale to nevadí, pořád je tam ten vztah mezi Christopherem a Heinzem...


No, a pak je tu celá ta linka s Hitlerovským Německem, pálením knížek, nenávistí k Židům (mezi kterými má Christopher taky přátele) a celkově tou těžkou atmosférou, co nás o ní učili v dějepise. Ne, ten film není bůhvíjak historický a ani zrovna drastický, Christopher není hrdina a je vlastně celou dobu vůči tomu všemu, co se kolem něj děje, kapku rezervovaný, ale právě díky tomu na mě ten film působí nějak... víc. Prostě ukazuje svět tak, jak ho tehdy viděl kolem sebe, aniž by se ho nějak zásadně snažil změnit...



Malé osobní úchylky
Christopherova maminka. Moc se tam nevyskytuje, ale když už, tak to stojí za to. Je přímo neskutečně... britská. Vážně, je přímo prototyp britskosti. Když jí Christopher oznámí, že jede do Berlína, aby od ní utekl, tak se ho prostě zeptá, jestli by aspoň nemohl jet někam blíž. Když se ho snaží přesvědčit, aby šel na medicínu, a on se brání tím, že je přece publikovaný spisovatel...

(Což vůbec není moment, kdy jsem vyprskla smíchy a prohlásila: "Ale vždyť on JE!")

No, a pak je tu ta moje oblíbená scéna...

13 komentářů:

  1. Zrovna včera jsem na něj koukal. Je to parádní film, až na tu scénu s pálením knih. U té se nedá nerozbrečet... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já u ní sice nebrečela, ale zrovna pozitivní pocity ve mně taky nevyvolala...

      Vymazat
  2. Zrovna včera jsem na něj koukala a nadávala Claudovi, na co se to koukáme, že se mi chce brečet. :D Ale uznávám, že i když nejsem Whovian a chlapcům zrovna neholduju (přinejmenším Matt není můj typ), tak Christopher měl úžasný šarm a dokonalý gaydar. Nainstalujte mi ho prosím taky! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, že i neWhoviani dokážou ocenit ten jeho šarm. Já se bála, že jsem jen už tak zmagořilá tím, jak moc miluju jeho Doctora. =D (Pst, můj typ to taky není, ale to nic nemění na tom, že je sladkej...) =D

      Vymazat
  3. Jdu stahovat :3 :D.

    Ynat

    OdpovědětVymazat
  4. Jeden z mých nejoblíbenějších filmů! A ze stejných důvodů :D Jak říkáš, pro Whoviany a milovníky queer filmů absolutně perfektní mix. Naprosto si mě odrovnala dokonalou pasáží, proč je dobrý i co se týče vykreslení nacistického Německa. P.S.: Sbohem, Berlíne je vážně zavádějící název. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On technicky vzato ani není, Goodbye to Berlin je jiná knížka Christophera Isherwooda, která je silně isnpirovaná tímhle obdobím jeho života, ale Christopher And His Kind je zkrátka... autobiografická knížka o tom období, kde to vlastně všechno komentuje na základě Goodbye to Berlin. =D Takže pro ten film mi to vážně přijde jako přinejmenším zvláštní název... =D

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. Hm, hm. Vypadá to zajímavě a to já nejsem zrovna velkej fanda historických filmů a věcí okolo Hitlera. Snad jedinej film, kterej se mi s tou tématikou líbil byl Chlapec v pruhovaném pyžamu a taky Zlodějka knih. Každopádně tohle vypadá vážně zajímavě a to nejsem Whovian. :D
    Určitě se na to podívám, děkuju za tip. :)
    Chtěla bych se tě zeptat, jestli jsi viděla I love you Philip Morris?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle není vážně ani tolik historický, ani tolik o Hitlerovi, jsou to prostě jen témata, co se tam objevují, ale rozhodně nejsou hlavní. =)
      A jo, jasně, I Love you Philip Morris jsem viděla. =D Ale popravdě, je to už pár let. Plánuju o tom filmu napsat, ale budu se na něj muset nejdřív podívat znova... =D

      Vymazat
  7. Ani nevíš, jakou z toho mám radost. =D Ten film rozhodně za tu pozornost stojí... =)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tento film si určite musím pozrieť! ^^ Ďakujem ti za skvelý tip, pretože to znie naozaj dobre! :)

    OdpovědětVymazat