čtvrtek 21. května 2015

Filmový tip #11 - The Imitation Game

Ani radši nevím, jak dlouho jsem tenhle film odkládala. Jak dlouho jsem na něj neměla náladu, pak čas, pak zase náladu... No, bylo to hodně dlouho. Ale nakonec jsem se k němu přece jen dostala.

Hned na úvod bych asi měla říct, že The Imitation Game (česky Kód Enigmy) vážně není typický gay film. Právě naopak. Celá ta tematika homosexuality je tam vlastně zmíněná jen velice okrajově, i když jistý význam má. Ale nedočkáte se tam žádné velké romantické zápletky (no, vlastně jak se to vezme, ale nechci vám toho moc vyspoilovat), milostných scén (ty tam nejsou vůbec) a velká vyznání lásky. Tenhle film je totiž o něčem naprosto jiném, a je to vlastně jen náhoda a shoda okolností, že je hlavní hrdina gay. Ale stejně by byla extrémní škoda tenhle film minout, to mi věřte.


Kdo?
Režie: Morten Tyldum
Scénář: Graham Moore
Hrají: Benedict Cumberbatch (Alan Turing), Keira Knightley (Joan Clarke), Matthew Goode (Hugh Alexander), Rory Kinnear (Robert Nock), Mark Strong (Stewart Menzies)

Co?
The Imitation Game se vlastně odehrává v několika rovinách. To si zapamatujte. Ty roviny se navzájem prolínají a vysvětlují způsobem, který dokáže nadělat v hlavě trochu zmatek, ale zvyknete si. Pravděpodobně.

Jedna, dost malá dějová linie, se odehrává v době Alanova mládí. Co se v ní děje, to vám nevykecám, protože, no... Ono toho zase tolik není.


Další dějová linka se odehrává za druhé světové války. Ta je hlavní a točí se kolem toho, jak se Alan, geniální matematik, tak nějak vetře do programu, který má za úkol rozluštit kód Enigma. Proč? No, protože má prostě rád hádanky a tuhle chce rozlousknout.

No, a třetí dějová linka se odehrává v padesátých letech. Ta začíná tím, že se někdo vloupá do Alanova domu, Alan ovšem nechce, aby to policie vyšetřovala, což samozřejmě vzbudí podezření, a pak... Ne. Neřeknu. Musíte se podívat.

Proč to chcete vidět?
Protože to není typický gay film, ale stejně se té tématice věnuje a svým způsobem předává určité poselství. Poselství, co se vám zrovna dvakrát líbit nebude, mně se taky nelíbilo, ale... No, je důležité si ty věci uvědomit. Hodně důležité.

Pak... Já ani nevím. Protože tenhle film prostě o něčem je. O něčem důležitém. Z historického hlediska důležitém. Prostě vám dá informace, které zase tak docela někde nedostanete. Zkrátka, ten film vypráví jeden důležitý příběh. Tak.


Ale jestli chcete ten nejpodstatnější důvod, proč se podívat, je to Benedict Cumberbatch. Herecké výkony v celém filmu jsou totiž skvělé, ale ten jeho je absolutně výjimečný a perfektní. Až bezkonkurenční, dalo by se říct. Ale ne, že by se u Benedicta bylo čemu divit, že ano...

Osobní úchylky tentokrát vynechávám, protože musím říct, že tentokrát vážně, vážně žádnou nemám, tedy krom Benedictova hereckého výkonu.

P.S. Všechny gify použité v tomto článku jsou moje práce. Yep, Arvari se naučila vyrábět gify. Zastřelte mě, prosím... =D

6 komentářů:

  1. Hurá! Konečně něco, co jsem stihla vidět dřív, než se to objevilo v tvých filmových tipech! :D
    A máš pravdu, Benedict je bezkonkurenční. Líbilo se mi to, fakt moc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem smířená s tím, že zrovna tohle viděl skoro každej dřív, než jsem to viděla já. Trvalo mi vážně strašně dlouho se dokopat. =D Ale jsem rozhodně ráda, že se ti ten film taky líbil. =)

      Vymazat
    2. Můžu ti doporučit seriál Rizzoli and Isles? Sice je to taková průměrná kriminálka, ale kruci, ten subtext mezi Rizzoliovou a Islesovou, to je něco. Několikrát, když jsem se na to dívala, jsem chtěla zařvat: "Tak už se polibte, sakra!" :D (Je jasný, že tvůrci tam ten subtext asi nezamýšleli... on tam prostě je :D)
      Zkus se podívat na tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=yuzc6l_kjEI
      Bohužel se jich jako páru asi nikdy nedočkáme... :-/ Ale tenhle seriál mě přiměl začít číst fanfikce! :D (Jo a obě herečky byly někdy v mých třinácti až čtrnácti moje velká platonická láska. :D)

      Vymazat
  2. Na tumhle filmu jsem byla v kině, sice jen kvůli obsazení, ale stejně je to jeden z nejlepších filmů, který jsem kdy viděla. A navíc Benedict!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do kina se mi na něj jít zrovna nechtělo, ale já obecně chodím do kina spíš jen výjimečně, no. =D A jo, Benedict... =D

      Vymazat
  3. Byly jsme na tom se spolužákem a Bendou. Poloprázdné kino. Umocnilo to celou atmosféru. Neskutečné. A konec jsem probrečela, protože to bylo prostě kruté.

    OdpovědětVymazat