středa 28. ledna 2015

Social Media Book TAG

Zase jednou porušuji přikázání 'nepokradeš' a nenápadně si kradu jeden tag, co mě zaujal ZDE. Jako obvykle se týká knížek (znáte to, jiný sem moc často neházím, přišlo by mi to už trochu moc proti tomu, o čem tenhle blog údajně má být), tentokrát jde o to, že k vybraným sociálním sítím (z nichž na většině nejsem, ale co už) přiřazujete tak nějak odpovídající knížky. Přišlo mi to jako docela fajn nápad, tak jsem se rozhodla taky zapojit. Nominovat nikoho nebudu, protože já koneckonců taky nominovaná nebyla, ale kdyby se chtěl někdo zapojit, tak jen směle do toho, ráda si vaše články přečtu... =)


TWITTER - Tvoje nejoblíbenější knížka pod 200 stránek
Trochu ošemetná otázka, protože já vlastně knížky pod 200 stránek ani moc nečtu. Pokud tedy nepočítáme básnické sbírky v povinné četbě, přičemž ale mezi těmi bych nebyla ochotna za oblíbenou označit ani jednu jedinou. Nakonec jsem ale nakoukla do knihovničky a měla jsem jasno, že nemůžu odpovědět jinak než... Krysař. Kterého jsem poprvé taky četla jako povinnou četbu, ale zamilovala jsem se do něj natolik, že jsem ho prostě bezpodmínečně musela i vlastnit. Od té doby jsem ho četla už minimálně dvakrát. A určitě ještě budu.



FACEBOOK - Knížka, do které tě všichni nutili
Na tohle je ovšem odpověď dosti jednoduchá. Řekni vlkům, že jsem doma. Tedy, neřekla bych, že jsem k přečtení téhle knížky byla vyloženě nucená, pistoli u hlavy mi rozhodně nikdo nedržel. Ale v krátké době jsem na ni viděla hned několik pozitivních recenzí, na Goodreads mi na ni přistálo doporučení, plus ta úchvatná obálka k tomu... Jo, ta obálka byla asi tím největším donucovacím prostředkem a nejpřesvědčivějším argumentem. A já jsem za to nucení vážně ráda, protože jde o moc krásnou knížku, o jejíž přečtení bych nerada přišla. Mimochodem, v nejbližší době se můžete těšit na knižní tip s touhle kráskou v hlavní roli... =)



TUMBLR - Knížka, kterou jsi četla, když ještě nebyla populární
Tohle je pro změnu zase oříšek. Víte, věc se má tak, že já knížky, co jsou populární, zase tak moc nečtu. Nečtu je PŘEDTÍM, než se populárními stanou, a obvykle ani pak. Takže na tohle přísně technicky vzato prostě nemůžu odpovědět. Jediné, co mě napadá, je série Noční běžci. Což tedy není zrovna nejpopulárnější četba, ovšem, ale přece jen je populárnější, než když jsem první díl před pár lety četla poprvé. Možná za to částečně může i to, kolika lidem jsem ji úspěšně vnutila. Takže jo, lepší odpověď ze mě nedostanete, pardon. Prostě nemám čich na budoucí bestsellery... =D



YOUTUBE - Kterou knížku si přeješ vidět zfilmovanou?
Ehehehe. Ehehehehe. No dobře, odpovědět na tohle nebude problém ani trochu, i když musím říct, že moje přání je poněkud... specifické. Jestli je knížka, pro jejíž filmovou verzi bych vraždila, jsou to Dobrá znamení. Ale to ještě není ta specifická část přání. Tou je moje poměrně jasná představa o tom, kdo by měl obsadit dvě titulní role. Jako Azirafala bych chtěla vidět Benedicta Cumberbatche a jako Crowleyho bych si přála Toma Hiddlestona. Přesně tak, jak to můžete vidět na ilustrativním obrázku vpravo. Jen si to představce, Benedict v naprosto nemoderním svetru, Tom s tmavými brýlemi, za nimiž se skrývají žluté hadí oči (a tendencí syčet), opodál parkuje Bentley a ti dva v parku krmí kachny. Jo, tohle vidět, můžu klidně umřít... =D


MYSPACE - Knížka, která se ti líbila, když jsi byla mladší, ale teď už by to asi bylo jinak
Touhle odpovědí asi naštvu docela dost lidí, ale pokud mám být upřímná, nic jiného mi asi nezbude. Nemá smysl přemýšlet o všech těch dívčích románcích a podobných pitominkách, co jsem přečetla, když mi bylo třináct, když odpověď je mnohem zjevnější, skoro až do očí bijící. Když jsem byla mladší, měla jsem vážně, vážně ráda Harryho Pottera. Nikdy jsem ho nemilovala tolik jako Pána prstenů (možná si někdo vzpomene, že tyhle dvě mánie tehdy začaly prakticky zároveň), ale ráda jsem ho měla. Ta láska ale začala dost rychle mizet, až po přečtení sedmičky zmizela naprosto. Pardon, ale tak to prostě je. Netvrdím, že ty knížky a filmy nesnáším, ale... No, v oblibě je fakt nemám.


GOODREADS - Kterou knížku doporučuješ všem?
Jen proto, že by mi bylo trapné zase říkat Dobrá znamení (i když je to pravda, tu knížku cpu všem, co potkám, protože jsem se do ní jednoduše absolutně zamilovala), musím říct něco jiného. Když se to tak vezme, mohla bych prostě změnit zadání a odpovědět jen jménem autora (Terry Pratchett, jak taky jinak), ale to by asi bylo porušení pravidel. Čistě teoreticky bych mohla taky odpovědět sérií Zeměplocha, což by bylo o něco lepší. Ale je fakt, že když na to přijde, většinou lidem doporučuju hlavně jeden díl Zeměplochy, a to jsou Malí bohové. Ale vážně, přečtěte si cokoliv jiného od Pratchetta a zklamaní nebudete. No tak, už čtete? A teď? =D

4 komentáře:

  1. Kromě Harryho a Pratchetta jsem nečetla ani jednu :(
    Řekni vlkům mám doma půjčené z knihovny, ale ještě jsem na to nesáhla a trochu se bojím, že to zase vrátím nepřečtené, což bych ale nerada :)
    Harryho miluju naprosto nejvíc na světě a nechápu, že z něj někdo není na větvi, ale nemám ti to za zlé :) (možná trošičku...grrr! :D )
    Malí bohové jsem zrovna nečetla, ale miluju Čarodějky, Vlahoše, Toničku a Smrť taky není k zahození :) Vlastně je Pratchett jedno z mála fantasy, které čtu (hmmm...měla bych se nad sebou zamyslet)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že vrátit Vlky nepřečtený by byla věčná škoda. =D Budu ti držet palce, ať se k nim dostaneš. =) Já ze Zeměplochy teda nejvíc miluju (krom Smrtě, potažmo Krysího Smrtě) Neviditelnou univerzitu a mágy, ani nevím proč. A někdy mám pocit, že jsem snad jediná, kdo je má tak rád... =D

      Vymazat
  2. Možná nakonec tenhle tag taky spáchám. Zvažuji to už delší dobu, ale pořád jsem se k tomu nějak nedostala. Ale jo, asi bych obsah blogu fakt zase jednou mohla zpestřit nějakým tagem. :D :)
    Krysaře jsem četla k maturitě a bylo to docela fajn. Rozhodně to patří k tomu lepšímu z české tvorby, co jsem byla donucena přečíst, jop. :D :)
    Řekni vlkům... má fakt naprosto nádhernou obálku! :)
    Souhlas, řekla bych, že Noční běžce si spousta lidí přečetla díky tvému doporučení. :D :)
    Hm... Asi si ta Dobrá znamení budu muset přečíst. Jen ten čas si na to najít. Možná o tom volnu po maturitě by to šlo. :D
    Chápu, že nadšení pro Harryho ti zmizelo. Já když jsem nějaké dva nebo tři roky zpátky četla znovu ten první díl, byla jsem docela nemile překvapena, že třeba stylem psaní to není tak úžasné, jak jsem si pamatovala. :D Sice jsem předtím Harryho už párkrát četla, ale až při tomhle dalším čtení jsem si toho všimla. Pro mě osobně sice Harry navždy zůstane naprostá srdcovka, ale dokážu pochopit i ty, kteří to nemilují tolik jako já. :)
    Jo, Zeměplochou se teď pomalu prokousávám. :D Jen jsem tedy byla včera nahlodána, jestli to dál číst v tom překladu nebo sáhnout po originálu. Trochu se bojím, jestli na mě nebude ta angličtina moc těžká, ale zas jestli v tom překladu fakt jsou takové změny, docela bych stála spíše o ten originál, no. :D To budu muset holt ještě promyslet. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spáchej, mně to přijde jako docela zábava. A ráda si přečtu tvoje odpovědi. =)
      No, já Běžce doporučovala ještě notnou dobu předtím, než jsem dala tip sem na blog, ale to bylo jen soukromě a pár lidem. =D
      A Dobrá znamení si přečti. S časem si starosti nedělej, zrovna tuhle knížku přečteš absolutně bleskově. =D
      Harryho Pottera mě číst znova už ani neláká. Je to blbý, ale je to tak. Pro mě zas bude vždycky srdcovka Pán prstenů, to je láska na celej život. =D
      A nahlodávat se nenechej... Teda takhle, já nemám přímý srovnání, četla jsem v angličtině Zeměplochu zatím jen jednu (vyhlídla jsem si moc drahou edici a nechce se mi kupovat ty, co jsem už četla česky, když mi ještě zbývá pěknejch pár těch, co jsem nečetla), a to jsem měla od čtení toho příběhu česky už slušnej odstup, a samozřejmě v češtině tu knížku nemám, abych to mohla srovnat. Každopádně s překladem jsem nikdy, fakt nikdy neměla ani ten nejmenší problém. Naopak mám Kantůrkův překlad hrozně ráda. Nevím, možná změním názor, když na to přijde, ale já třeba fakt nemám nic proti překládání něčeho tak, aby to pochopil českej čtenář. V Red Dwarf je pěknejch pár vtipů, kterejm se v originále zasměju jen díky tomu, že je znám v češtině. V seriálu The Thick Of It je spousta kulturních narážek, co Čech prostě nemá šanci pochopit. (Snad až na narážku na Jamese Maye z Top Gearu.) K čertu, nedávno jsem viděla na ČT24 rozhovor s uznávaným překladatelem Shakespeara, kterej popisoval, kterak musí studovat reálie Shakespearovy doby, aby mohl přeložit vtipy tak, aby je současný český čtenář pochopil a zasmál se jim. Opakuju, uznávanej překladatel. Takže klidně pokračuj ve čtení v češtině. Já taky hodlám pokračovat, a to už se dostávám do fáze, kdy překlady čtu u máločeho... ;)

      Vymazat