neděle 28. června 2015

Seriálový tip #1 - Sense8

Ano, vidíte nadpis správně, a taky ho pravděpodobně správně chápete. No co, když už tu máme filmové a knižní tipy, řekla jsem si, že by nezaškodilo si jednou za čas dát taky nějaký ten seriálový. A i když nepochybně je pár dost profláklých gay seriálů, rozhodla jsem se jim zatím nevěnovat a radši vás nejdřív seznámit s něčím jiným, něčím, co mě v poslední době vážně hodně zaujalo. Je to Sense8, originální seriál z produkce Netflixu.



Kdo?
Hrají: Aml Ameen (Capheus), Doo-na Bae (Sun Bak),  Jamie Clayton (Nomi Marks), Tina Desai (Kala Dandekar), Tuppence Middleton (Riley), Max Riemelt (Wolfgang), Miguel Ángel Silvestre (Lito Rodriguez), Brian J. Smith (Will Gorski)

Co?
Sense8 je seriál, který vypráví životní příběhy osmi zcela odlišných lidí pocházejících z různých částí celého světa. Capheus žije v Nairobi, miluje Van Damma a autobusem vozí lidi do města. Sun pochází z jižní Koreje a je skvělá v bojových sportech, i když v běžném životě je obchodnice. Nomi je transsexuálka a hackerka, která žije v Americe se svou přítelkyní Amanitou (pro Whoviany - tu hraje Freema Agyeman, neboli Martha Jones). Kala je Indka, má vystudovanou chemii a má před svatbou se synem majitele firmy, kde pracuje. Riley je DJka, pochází z Islandu, ale momentálně žije v Londýně. Němec Wolfgang je zločinec, nenávidí svého mrtvého otce. Lito je pro změnu Mexičan, profesionální herec objevující se především v telenovelách a romantických filmech, ale mimo to je taky pečlivě utajovaný gay, který má přítele jménem Hernando. A Will je možná až příliš dobrosrdečný policista v Chicagu.


Všichni jsou takzvaní sensates, neboli geneticky vyvinutější jedinci schopní cítit víc než obyčejní lidé. To se ovšem projeví až poté, co jsou jejich vědomí navzájem propojena. Náhle se tak u nich začínají objevovat nejprve jen krátké záblesky ze životů ostatních sedmi, poté dochází (nejprv čistě omylem, jistě) i k tomu, že se vzájemně jeden druhému objevují a můžou spolu komunikovat, a nakonec jsou schopni i si v případě nutnosti navzájem pomáhat. Že to zní vcelku dobře?

Ale samozřejmě, že tak skvělé to zase není. Po takto geneticky obdařených jedincích totiž pátrá tajemný muž zvaný Whispers, a nedá se předpokládat, že by jeho plány s nimi byly nějak zvlášť hezké. A krom problémů s ním musí každý z osmičky samozřejmě řešit i své vlastní problémy, které nejsou zrovna malé...


Proč to chcete vidět?
V prvé řadě protože je to něco jiného, než obvykle máte příležitost vidět. Sense8 není jako ostatní seriály, které vás "hodí" přímo do děje a nabídnou vám okamžitou akci, načež vy strávíte několik dílů tím, že se marně snažíte pochytit, kdo je kdo a o co mu jde. Pravda, zmatení nejspíš budete i tady, zejména co se týče děje. Ale to dělá spíš to množství postava a prostředí (a taky trocha toho nezbytného tajemna, jistě) než co jiného. Ovšem celkově vzato se tvůrci skutečně snaží vás v prvé řadě seznámit s jednotlivými hrdiny a jejich životními osudy. Tenhle seriál není pro vás, pokud máte rádi akci, to vám říkám rovnou. Ale pokud vám nevadí pomalejší tempo, jen směle do toho.

Dalším důvodem je samotné propojení toho množství postav a prostředí. Patrné je to zejména na začátku, kdy sensates vůbec nemají tušení, co se s nimi děje (protože jim to nikdy nikdo nevysvětlil) a tak nějak omylem "přeskakují" mezi sebou navzájem. Takže se prostě zničehonic objeví v Londýně... nebo v Nairobi... nebo v Indii... Zkrátka a dobře kdekoliv, kde je někdo jiný z osmičky. Osobně se mi tyhle scény vážně hodně líbí, zejména když je tím cestujícím Capheus, který, no, řekněme se ti jednoduše, se hodně snadno nadchne, třeba i pro obyčejný anglický čaj.


Jednotlivé lokace taky stojí za pozornost. Tihle totiž není případ "budeme se tvářit, že jsme tam a tam", seriál se vážně natáčel tam, kde se má odehrávat. Indie, Island, Jižní Korea, Afrika - všechny ty části světa jsou opravdové. A musím říct, že hlavně Island a Indie jsou absolutní nádhera...

A samozřejmě, že z toho, co jsem už řekla, vyplývá taky to, že tenhle seriál je až neuvěřitelně různorodý. Máte tu zástupce hned několika ras, máte tu gaye, lesbičky, jednu transsexuálku... Zkrátka všechno, co si přeje hromada uživatelů Tumblru a něco, co já obvykle krizituju, ale sem to prostě perfektně zapadá, protože o tom celý ten příběh vlastně je - o několika rozdílných lidech, kteří se navzájem dokonale doplňují. A přirozeně, že nebudu protestovat proti gay páru, vždyť především kvůli němu tenhle tip píšu...


Malé osobní úchylky
Tohle je jeden z těch případů kdy jich zase bude několik. Neříkejte, že jsem vás nevarovala. Ale copak za to můžu, když se to tak hezky sešlo?
Úchylka číslo jedna - Lito a Hernando. Kdo by to byl řekl? Nejsem schopná říct, koho z těch dvou mám radši, protože, no, oni jsou prostě úžasná dvojice, skoro dokonalý pár a perfektně se k sobě hodí. Lito je občas kapku dramatická buzna, Hernando zase o všem hrozně přemýšlí a všechno vnímá z uměleckého hlediska. Krom toho, oba jsou neskutečně roztomilí. A ještě lepší to je, když se jim do života přimotá Daniela, která je značně praštěná a občas mi tak trochu mluví z duše...


Úchylka číslo dva - Kala. Důvod je čistě povrchní. Možná je to tím, že působí tak exoticky, ale připadá mi až neodolatelně přitažlivá. Je prostě nádherná. A zbožňuju její přízvuk. (A taky je inteligentní a vzdělaná a hodná a tak dále, ale vážně, ten PŘÍZVUK...)


Úchylka číslo tři - Sun. Protože je prostě absolutní badass, co dokáže nakopat (s prominutím) prdel skupině chlapů se zbraněmi a ani se u toho nezapotí. Protože je to neskutečně silná osobnost, která se dokáže obětovat pro svoji rodinu (i když i v tom gestu možná byla trocha sobectví, ale... spoilers). A protože: "I take everything I'm feeling, everything that matters to me... I push all of it into my fist, and I fight for it."

8 komentářů:

  1. Tohle mě docela zaujalo. Možná, že jednou, až budu nemocná nebo znuděná nebo tak něco, začnu na tenhle seriál koukat. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak teď budou prázdniny, skvělá přáležitost se podívat. ;) Jeden díl má obvykle mezi 45 a 60 minutama, to se docela dá... :D

      Vymazat
  2. Bohužel nesdílím vůbec stejný názor jako ty. Viděla jsem trailer a řekla jsem si, jo, to bude fakt skvělé a zajímavé. Ale dívám se na první díl a jsem jenom: zmatená. Protože pořád čekám, že se stane něco převratného. Zatím ale pouze sleduju příběhy lidí, které mi moc neříkají. Ano, jsem si jistá, že kdybych to sledovala delší dobu, některé příběhy si postupně oblíbím a zamiluji, ale rozhodla jsem se to vzdát, když k postavám ještě nemám žádný vztah. Beru to tak, že jsem bohužel promarnila hodinu času.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez urážky, ale to je přesně to, o čem v tom článku mluvím. Divák chce akci, akci, akci, TEĎ HNED, a když ji nedostane, tak to prostě vzdá. Jenže v tomhle seriálu se v prvních dílech vážně nic neděje, hlavní je seznámení s postavami - a u osmi hlavních hrdinů to prostě jde pomalu. Já po prvním díle taky neměla k nikomu z nich kdovíjakej vztah (snad jen ta Kala mi přišla přitažlivá), ale ono se to změní, když se jejich příběhy začnou rozjíždět. Jako, je to tvoje věc, ale já myslím, že děláš chybu, když to vzdáváš po prvním díle. Doporučovala bych ti kouknout aspoň na první tři, čtyři, a když tě to pak nechytí, tak to teprve vzdát. Dřív to podle mě prostě nemá smysl soudit, ono to prostě chvíli trvá vytvořit si k postavám vztah...

      Vymazat
  3. To vypadá celkem fajn. :)
    Mimochodem, už jsem se tě kdysi ptala, ale tys mi neodpověděla... znáš Rizzoli and Isles? Je to sice kriminálka, a popravdě zápletky jednotlivých dílů jsou dost průměrné, ale kruci, ta chemie mezi Rizzoliovou a Islesovou, to je prostě něco. :D Já už se na to dívám prakticky jenom kvůli tomu, protože jako kriminálka to žádný zázrak není. :D https://www.youtube.com/watch?v=yuzc6l_kjEI - tohle pro představu stačí. :D
    A znáš How To Get Away With Murder? Jedna z hlavních postav je gay. Popravdě jsem ho ze začátku moc nemusela, ale teď je to jedna z mých nejoblíbenějších postav (oni jsou tam všichni tak trochu hajzlíci, kromě jednoho, a to je takovej trouba, že ho moc nemusím :D).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ehm, promiň, asi se mi povedlo ten komentář přehlídnout. Obecně mám během semestru ( bohužel nejen během něj) trochu potíže s odpovídáním na komentáře... :D A jako jo, o Rizzoli and Isles jsem slyšela, ale bohužel, já prostě nemám ráda kriminálky. Většina mě nijak extra nebaví, obvykle na ně prostě jen koukám v televizi když nic lepšího nedávají, a stejně půlku nevnímám. Snad na žádnou kriminálku (Sherlock se nepočítá, ale to taky není žádná typická kriminálka) jsem nevydržela koukat dýl než tři řady. Vztahy nevztahy, prostě to není pro mě. Neudrželo mě ani White Collar, a to to není typická kriminálka a navíc tam hraje Matt Bomer. :D
      How to Get Away with Murder bych možná zkusit mohla, zdá se, že když už nic jinýho, nemá to v jedný řadě tolik dílů, ale obávám se, že to bude to samý. Nemluvě o tom, že mám pár giga seriálů, co chci vidět dřív... :D

      Vymazat
    2. How to Get Away with Murder taky rozhodně není typická kriminálka, a hlavně má jen jednu řadu a v ní patnáct dílů po 45 minutách. To není tak zlý. :D Navíc je to napínavý a umí si to diváka udržet přišpendleného k obrazovce, i když prvních pár dílů mi přišlo trochu zmatených. Být tebou, tak bych tomu rozhodně dala šanci. :)

      Vymazat
  4. Díky, za skvělý tip, mám zkouknuto a... páni :-D Teď jsem naštvaná, že ještě není druhá řada :-D

    OdpovědětVymazat