neděle 25. září 2016

Seriálový tip #4 - Kings

Je to už nějaký ten pátek, co se tu objevil poslední seriálový tip. Což je na jednu stranu celkem smutné, vzhledem k tomu, že zrovna tenhle seriál jsem dokoukala už někdy v červnu, možná na začátku července. Jen mi pekelně trvalo, než jsem se dokopala k sepsání článku. A hlavně k výrobě aspoň pár gifů na jeho doplnění. No, těch gifů je nakonec víc než pár, ale... No, to vám asi vadit zas tak nebude.

A aby toho nebylo málo, jako na potvoru je Kings seriál, v kterém se ta homosexuální tématika, kvůli které ty tipy tak nějak píšu, zase jednou řeší tak nějak zcela minimálně, jednou za pár dílů, a ta zatracená buzna není ani hlavní postava. Ale pravda, je to jedna z hlavních postav, a pokud jde o mě, tak i jedna z nejzajímavějších. Ehm. Čím to asi bude. Ale abychom začali tak nějak od začátku...




Kdo?
Hrají: Ian McShane (král Silas Benjamin), Christopher Egan (David Shepherd), Sebastian Stan (Jack Benjamin), Allison Miller (Michelle Benjamin), Susanna Thompson (královna Rose Benjamin), Eamonn Walker (reverend Ephram Samuels)

Co?
Celý příběh se odehrává v alternativním světě, v němž se nachází několik zemí, které obvykle tráví volný čas tím, že mezi sebou válčí. A v jedné z těch zemí žije mladík jménem David Shepherd, toho času v armádě (a na frontě, neb, jak jsem už řekla, ty země vážně RÁDY válčí). Když se jednoho krásného dne David doslechne, že za nepřátelskou linií byla zajata jedna jejich jednotka a její členové jsou toho času drženi v táboře, co není zase tak daleko od nich, nenapadne ho nic lepšího, než jít onu jednotku na vlastní pěst zachránit. Což se mu navzdory vší pravděpodobnosti i podaří. A vzhledem k tomu, že velitelem oné jednotky je Jack, syn krále Silase (a tudíž princ, že ano), tak nějak mimochodem David zachrání i jeho. To (a fakt, že bazukou odstřelil nepřátelský tank) z něj přes noc udělá hrdinu a miláčka národa. A jako naschvál se navíc začnou objevovat jistá znamení naznačující, že Bůh (tahle země je totiž zatraceně nábožensky založená) by rád viděl na místě nového krále právě Davida...


No, takže David je miláčkem celé země, a navíc zjevně miláčkem Boha. O tom druhém ví naštěstí jen král Silas, o tom prvním všichni. To druhé vytáčí (přirozeně) krále Silase, to první zase jeho syna Jacka. Toho přivádí k nepříčetnosti třeba i fakt, že zatímco David od Silase dostal hodnost kapitána, Jack má za prdelí vyšetřovací komisi, která má posoudit, jestli za celý ten únos té své jednotky vlastně nemohl on, a Silas s tím odmítá cokoli dělat. Ale David není zdaleka jediným Jackovým problémem. Jack prostě chce být králem. A nechce se mu čekat, až trůn zdědí, chce být králem co možná nejdřív. Jenže od krále se očekává jisté chování, a Jack má jednu takovou charakterovou vadu, která, kdyby se dostala na veřejnost, by ho ze hry o trůn elegantně vyřadila. Nemluvě o tom, že se nezamlouvá ani jednomu z jeho rodičů. Jack totiž tak docela neholduje děvčatům, nýbrž dává přednost chlapcům...


Takže tu máme jedno teplé princátko, které se bojí o trůn, co má dostat, a jednoho dramatického krále, který se bojí o trůn, na kterém momentálně sedí. A pak tu máme novopečeného kapitána  Shepherda, nyní královského tiskového mluvčího, od kterého se očekává, že bude svou popularitou žehlit všechny průšvihy v království. Když si David ještě začne tajný (ne, že by v tom stavu dlouho vydržel) románek s princeznou Michelle, princ i král nemají daleko k tomu, aby vyletěli z kůže. Co je ale nejhorší, z Davidovy strany se vlastně není čeho bát. David je totiž poslušný křesťan neskonale věrný svému panovníkovi. Byl by lepší Kapitán Amerika než Kapitán Amerika osobně. Je to prostě tak trochu debil...


Ale stejně se dostane do potíží. Velkých, velkých potíží. Své nejvyšší nadřízené byste totiž vážně neměli štvát pouhou svou existencí, víte?

Proč to chcete vidět?
No, pokud jste magor jako já, tak jedním z hlavních důvodů je ten náboženský fanatismus, který seriál prostupuje. Ono je to vlastně celé založené na biblickém příběhu krále Davida. Víte, toho, co porazil Goliáše. V tomto případě... tank. A já jsem trochu ujetá na všechny ty nábožensky fanatické příběhy. Přijde mi to svým způsobem neskutečně fascinující.

Potom je tu fakt, že je to vlastně docela zajímavě napsané. Řeší se tu osudy hned několika hlavnějších postav, které se od sebe dost výrazně liší. To jako postavy. I když osudy taky. A navíc postavy prochází poměrně radikálním vývojem. Krom Davida. David je pořád debil. Ale třeba takový Jackův příběh sám o sobě za podívání stojí, ehm...


A nesmím zapomenout na herecké výkony vybraných jedinců. I když ústřední milenecká dvojice v tomto ohledu nestojí za nic, jsou tu dva exempláře, které seriálu, ehm... kralují? K jednomu se dostaneme za malý moment v mých úchylkách, druhým je Ian McShane v roli krále Silase. Protože jestli hledáte někoho pro roli mocí posedlého fanatika, který se nezastaví před ničím, aby si tu moc udržel, nemůžete si vybrat líp. (Proto se ho taky tak nemůžu dočkatv roli pana Wednesdayho v American Gods, protože to bude kurva něco...)


No, ale abych pravdu řekla, je tu jeden důvod, proč se na ten seriál nekoukat. Má totiž jen jednu řadu, a ačkoli se nedá říct, že by její konec byl vyloženě otevřený (nejdůležitější dějové linky tu jsou vyřešené a tak), zůstávají tu rozhodně pootevřená aspoň malá vrátka pro další pokračování. Jenže toho se už bohužel asi nedočkáme...

Malé osobní úchylky
Ti, kdo si přečetli obsazení a trochu mě znají, asi tuší, o kom teď bude řeč. Ano, bingo, je to Jack Benjamin v podání Sebastiana Stana. A ano, to je ten druhý herecký výkon, kvůli kterému stojí za to se na ten seriál koukat. Protože Seb není jen hezký ksichtík (zatraceně hezký ksichtík, slint) s tendencí tvářit se jako ztracené nakopnuté štěňátko. On taky umí hrát. Co víc, on to umí i beze slov, obličejem, očima... (Podotýkám, že tahle úchylka je vina jisté nejmenované Tarinky, takže si stěžujte u ní, kdyby něco.) No, a postava Jacka je mimo jiné taky jedna z nejzajímavějších v seriálu. Ano, nepokrytě přiznávám, že jsem se na ten seriál začala dívat jen kvůli němu, a že občas jsem se dívala stylem "hezký, hezký, hezký, KDE JE SAKRA JACK?". No jo, jsem prostě ztracenej případ, když přijde na Seba... :D

3 komentáře:

  1. No, skvělý, napsala jsi to tak poutavě, že se prostě aspoň na první díl budu muset kouknout, a to už těch seriálů, které sleduji/chci sledovat, mám fakt dost. Tak ti teda pěkně děkuju. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ten, kto dnes číta toto svedectvo, by mal osláviť so mnou a mojou rodinou, pretože to všetko začalo ako vtip pre niektorých ľudí a iní hovorili, že to nie je možné. Volám sa Juraj Kamensky a som z Bratislavy, ale s manželkou sa sťahujem do Chicaga. Som šťastne ženatý s dvoma deťmi a krásnou ženou. Niečo hrozné sa stalo mojej rodine, stratil som prácu a moja žena opustila dom, pretože som sa nemohla starať o seba a o potreby rodiny. a jej deti v tomto konkrétnom okamihu. Podarilo sa mi deväť rokov, žiadna žena, ktorá by ma podporovala, aby som sa o deti starala. Snažím sa poslať testovaciu správu mojej žene, ale ona blokovať ma z rozprávania s ňou sa snažím hovoriť so svojím priateľom a jej rodinnými príslušníkmi, ale stále viem, že by mi mohol pomôcť a ja som bol podanie žiadosti neskôr toľko spoločnosti, ale stále to urobili Nevolajte ma, kým neprišiel verný deň, že nikdy nezabudnem v mojom živote. Keď som sa stretol so starým priateľom môjho, ktorému som vysvetlil všetky moje ťažkosti a povedal mi o skvelom mužovi, ktorý mu pomohol získať dobrú prácu v Coca cola spoločnosť a on mi povedal, že jeho kúzlo koliesko, ale ja som človek, ktorý nikdy neverí v kolieskach kúzla, ale ja som sa rozhodol dať mu vyskúšať a jeho meno je Drosagiede on ma poučil a ukázal mi, čo mám robiť v týchto troch dňoch obed spell.I sledovať všetky pokyny a robiť to, čo ma požiadal, aby som sa dobre. uistil sa, že všetko šlo dobre a moja žena ma opäť uvidí po skvelej práci Drosagiede. Moja žena mi zavolala s nevedomým číslom a ospravedlnila sa mi a povedala mi, že mi naozaj chýba a naše deti a moja žena sa vracajú domov.a po dvoch dňoch Spoločnosť, ktorej som poslala svoj uznávací list, teraz som manažérom spoločnosť Paragon tu v USA. Odporúčam vám, ak máte nejaké problémy, pošlite správu na tento e-mail: {doctorosagiede75@gmail.com} alebo čo mu dáte na +2349014523836 a dostanete najlepší výsledok. Vezmite veci za samozrejmosť a bude vám odobraté. Prajem Vám to najlepšie.

    OdpovědětVymazat
  3. najlepším kúzelníkom kúziel do roku 2020 je Dr. Adeleke, veľký čarodejník z Afriky. Chcem mu pomocou tohto média poďakovať za to, že mi vrátil moju ženu, povedal mi iba to, aby som poskytol veci potrebné pre kúzlo a ktoré som urobil, a on mi povedal, že po dostal položky za 24 hodín, začnem vidieť výsledok a naozaj je človek podľa jeho slov, kontaktujte ho dnes a nechajte svoj problém vyriešiť. E-mail: aoba5019@gmail.com alebo ešte lepšie Whatasapp him on +27740386124

    OdpovědětVymazat