pátek 1. března 2013

Díl nultý: Co to zase...

Daruji Múzu. Je otravná, sarkastická a silně hyperaktivní. Vhodná jedině pro psychicky odolné jedince. Pokud se jí rozhodnete poskytnout domov, ujistěte se, prosím, že vlastníte (odolná) pouta a roubík. Ministerstvo zdravotnictví varuje: Může vyvolat šílenství spojené se silnou touhou vraždit. Značka: Ne nutně do dobrých rukou.



Abych to vysvětlila. Dneska jsem chtěla napsat absolutně normální psaní se týkající článek. Měl se týkat otázky, jestli je lepší psát delší literární díla pěkně popořadě, nebo radši 'na přeskáčku'. Inu, začala jsem.
Zhruba tak o deset vteřin později se mi v hlavě ozvalo: "A hele, nebylo by lepší tohle psát v rámci nějakýho... celku?"
Odevzdaně jsem svěsila hlavu a smazala ty tři napsané věty.
"Poslouchám."

Malá rada: Nezkoušejte Múze vysvětlit, že když jste ještě nic delšího nenapsali (jakkoliv pečlivě na tom momentálně pracujete) a nevydali, nejste nejspíš ten zcela nejvhodnější kandidát na psaní článků o tom, jak na psaní knížek. Vážně, ušetřete si protesty. Stejně nikam nepovedou.
Stejně tak neargumentujte tím, že těhle návodů jsou všude po internetu mraky, takže kdo nějaký chce, nemá problém si ho najít.

"No jo, ale většina lidí ten návod nedotáhla do konce. A taky to neměli psaný vtipně."
"Já to budu mít psaný vtipně?"
Úsměv sladší než přislazená Kofola.
"Co bys řekla?"

Takže dovolte, abych vám všem slavnostně oznámila, že tu máme zcela nový (formou občasníku vedený) teoretický miniseriálek o psaní knížek. V průběhu následujících několika týdnů se podíváme na zoubek naprostým základům (téma, zápletka, postavy,...), povíme si něco o samotném psaní (jak začít, jak nepřestat, jak skončit) a nakonec (pokud se mi do té doby podaří získat i v tomto ohledu pár zkušenosti) snad mrkneme i na konečné úpravy a publikaci.
A to všechno s vtipem. Múza to tvrdí.

No, myslím, že pro dnešek asi už nemám moc co dalšího říct. První díl (týkající se námětu a prvotního plánování) tu najdete už brzy.

Pokud máte nějaké otázky, pište je do komentářů. Pokud chcete navrhnout, čemu konkrétnímu bych se v rámci miniseriálku 'Píšeme knížku' měla věnovat, pište je do komentářů. A kdybyste si snad chtěli zanadávat na to, že zrovna já chci radit... Klidně to napište taky.

A já... Já jdu najít roubík pro Múzu.

1 komentář:

  1. Jeee som rada, že som na to narazila. Zbožňujem tieto "tutoriály" :)

    OdpovědětVymazat